Σα. Φεβ 29th, 2020

NEWS & STUDIO IN GAVDOS ISLAND

Χειμώνα Καλοκαίρι διακοπές στο πρώην studio του Ραδιοφωνικού σταθμού gavdos fm 88,8 ETHNICK STUDIO Τηλ 2823083037

Κροκοδείλια τα δάκρυα για το κόστος βιοκαυσίμων

Ακούμε τώρα πολιτικούς, κόμματα και βουλευτές να κλαψουρίζουν ακούγοντας (δήθεν έκπληκτοι) ότι θα αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων λόγω της προσθήκης βιοκαυσίμων. Κροκοδείλια τα δάκρυα. 
Γνώριζαν πολύ καλά ότι αυτό θα συμβεί, δεν τους ένοιαζε καθόλου, αντίθετα έβαλαν το χεράκι τους εξυπηρετώντας επιχειρηματικά συμφέροντα για να οξυνθεί το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι οι ρύποι στις μεταφορές. Που δεν μειώσαμε αισθητά -μόνο κοντά στο 5% αντί τουλάχιστον 10%- την τελευταία δεκαετία. Δεν ήταν κάτι που δεν ήξεραν. Αντίθετα, ήμασταν και εμείς εκεί, στην αίθουσα συνεδριάσεων «Κερύνεια» της Βουλής, στις 15 Μαΐου 2018, δηλαδή, πριν 15 μήνες περίπου, όταν τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου ενημερώθηκαν λεπτομερώς για το πρόβλημα από τον υπουργό Ενέργειας. Τους είπε -τότε- ότι αυτή είναι η μόνη λύση αφού δεν μπορούμε να μειώσουμε τους ρύπους στις μεταφορές και πως το υπολογιζόμενο κόστος θα ήταν αύξηση 2-3 σεντ στη βενζίνη και 5-6 σεντ στο ντίζελ. Τους είπε ακόμα, πως επειδή δεν θα γλυτώναμε αλλιώς, βολιδοσκοπούσε το υπουργείο Οικονομικών για να μειωθεί μερικά σεντ η φορολογία ώστε να μην είναι αισθητή ή να έχει επιπτώσεις η αύξηση.
Οι βουλευτές, με εξαίρεση τον Κώστα Κώστα, άκουσαν ήρεμα και άνευ αντιδράσεων -στις 15 Μαΐου 2018- τι θα γινόταν με τα καύσιμα λόγω δικαιωμάτων ρύπων στις αρχές του 2020. Ό,τι είδατε να κάνουν, όσο είδατε να ασχολούνται από τις 16 Μαΐου 2018 μέχρι τώρα, είδαμε και εμείς. 
Βέβαια, οι αγαπητοί μας βουλευτές, όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα για μείωση των ρύπων στις μεταφορές, αλλά σε αυτό το διάστημα (αλλά και πριν) συνέβαλαν -σχεδόν όλοι- συνειδητά και αποτελεσματικά να μην μειωθούν οι ρύποι και να πληρώνουν τώρα οι πολίτες το φέσι για τα βιοκαύσιμα σε βενζίνη και ντίζελ. Να θυμίσουμε, ότι ακόμα και τις συντηρητικές κυβερνητικές προτάσεις του 2013 και του 2019 για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, που θα ευνοούσαν τα λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, τις ευνούχισαν –εν γνώσει τους ότι αυτό θα σημαίνει κόστος στους πολίτες μετά το 2020. Και το 2013 στο νομοσχέδιο για αλλαγές τελών κυκλοφορίας, ευνοούσαν τα καινούργια και λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. Η Βουλή είπε όχι, έκανε τροποποιήσεις υπέρ των εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Και πιο ρυπογόνων βέβαια. Ευνόησαν την εισαγωγή μεταχειρισμένων ρυπογόνων ντίζελ από τη Βρετανία. Για να μπορούν και οι φτωχότεροι να αγοράζουν καλύτερα αυτοκίνητα, ήταν το επιχείρημα. 
Οι φτωχότεροι τη διαφορά την πληρώνουν τώρα και θα την πληρώνουν για χρόνια πολύ πιο ακριβά, γιατί έτσι ακριβώς είναι που δεν μειώσαμε τους ρύπους στις μεταφορές. Εκείνοι που κέρδισαν από τις αποφάσεις της κυπριακής Βουλής -το έχουμε ξαναγράψει- είναι οι Βρετανοί. Διότι φέραμε τους ρύπους δεκάδων χιλιάδων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Αγγλία στην Κύπρο. Και πληρώνουμε τώρα ακριβώς αυτούς τους ρύπους, ενώ οι Βρετανοί -που τους απαλλάξαμε από όλους αυτούς τους ρύπους- δεν πληρώνουν.
Το ίδιο έγινε και τον Απρίλιο του 2019 στη Βουλή. Είναι οι βουλευτές που μείωσαν τα τέλη για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Όχι, δεν είναι τους φτωχότερους από εμάς που υπερασπίστηκαν, αλλά τα συμφέροντα των εισαγωγέων μεταχειρισμένων. Εμείς με το φέσι των 2-3 σεντ στη βενζίνη ή των 5-6 σεντ στο ντίζελ, πληρώνουμε το γεγονός ότι τους ψηφίσαμε. 

http://philenews.com petros.theocharides@phileleftheros.com  Πέτρος Θεοχαρίδης

Translate »