Τε. Οκτ 21st, 2020

NEWS & STUDIO IN GAVDOS ISLAND

Χειμώνα Καλοκαίρι διακοπές στο πρώην studio του Ραδιοφωνικού σταθμού gavdos fm 88,8 ETHNICK STUDIO Τηλ 2823083037

Το πάθημα δεν έγινε μάθημα και επαναλαμβάνεται στα Εξάρχεια

«Γίνονται όλα αποσπασματικά, ενώ η περιοχή, σφύζουσα από ζωή στο παρελθόν, απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης, αλλά η δημοτική αρχή Αθηναίων έχει ένα πρόβλημα, αποφεύγει το ολοκληρωμένο σχέδιο», Ρήγας Αξελός δημοτικός σύμβουλος της «Ανοιχτής Πόλης».

Περίπατο και στα Εξάρχεια, με προϋπολογιζόμενο κόστος ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, που ισοδυναμεί σχεδόν με δύο… Μεγάλους Περιπάτους, σχεδιάζει η δημοτική αρχή Αθηναίων. Τη μονοδρόμηση της οδού Τοσίτσα (από Μπουμπουλίνας έως Ερεσσού) και την πεζοδρόμηση της οδού Ζωσιμάδων προβλέπει κυκλοφοριακή μελέτη που ενέκρινε προ ημερών η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων. Το έργο μπορεί να μην προωθείται με επίκληση της ανάγκης μείωσης του κινδύνου της πανδημίας, όμως παραπέμπουν στον «Μεγάλο Περίπατο» ορισμένες πτυχές του, όπως τα παρτέρια, το κόστος, η πιθανή ταλαιπωρία των οδηγών, η κριτική που δέχεται για πρόχειρη και αποσπασματική λογική.

Οι προωθούμενες αλλαγές αφορούν το τμήμα της Τοσίτσα (μήκους 240 μέτρων) που σήμερα αποτελεί δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Με τη μονοδρόμησή της προς την Ερεσσού, το οδόστρωμα στο οποίο μπορούν να κινούνται τα αυτοκίνητα μειώνεται στα 3,5 μέτρα (από 13 σήμερα) και τα πεζοδρόμια (από 3,5 μέτρα σήμερα) θα επεκταθούν σε πλάτος που κυμαίνεται μεταξύ 5,9 και 6,8 μέτρων.

Ο δρόμος θα χαρακτηριστεί ήπιας κυκλοφορίας και θα καθοριστεί όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλο το μήκος του. Παρτέρια φύτευσης, πλάτους 1,5 μέτρου στη μια πλευρά της οδού και 1 μέτρου στην άλλη, πρόκειται να κατασκευαστούν σταδιακά, αναφέρει η μελέτη των εταιρειών «Suez Environment» και «ΑΔΚ», που χρηματοδοτήθηκε με πόρους της ΕΤΕπ, με το έργο να εντάσσεται στις «πράσινες και μπλε υποδομές», πρόγραμμα που αφορά αναπλάσεις που είτε προστατεύουν το πράσινο είτε αναδεικνύουν υδάτινα στοιχεία (πιθανόν κάποιοι να έχουν υπόψη τους ότι κάτω από την Τοσίτσα περνά ποτάμι…).

Οσον αφορά την οδό Ζωσιμάδων (είναι ήδη χαρακτηρισμένος πεζόδρομος), θα καταργηθεί η σύνδεσή της με τις οδούς Καλλιδρομίου και Σπ. Τρικούπη και θα επιτρέπεται διέλευση μόνο σε οχήματα έκτακτης ανάγκης και σε αυτοκίνητα με τελικό σταθμό κάποιον χώρο στάθμευσης.

Οι αλλαγές είναι προφανές ότι θα ανατρέψουν πρώτα και κύρια το πάρκινγκ στην περιοχή. Λόγω του μεγάλου πλάτους της, στην Τοσίτσα το παρκάρισμα γίνεται κάθετα στα κράσπεδα και στις δύο πλευρές της. Η μελέτη κάνει λόγο για έως 159 οχήματα που παρκάρουν στην Τοσίτσα σε ώρες αιχμής, ακόμα και με διπλοπαρκάρισμα ή με… ανάβαση στο πεζοδρόμιο. Παρ’ όλα αυτά, οι μελετητές εκτιμούν ότι «δεν απαιτείται διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων για τη στάθμευση και τη λήψη σχετικών μέτρων», με το επιχείρημα ότι είναι μόλις 29 οι νόμιμες θέσεις καθώς και ότι οι αρχές βιώσιμης κινητικότητας επιβάλλουν την ώθηση των μετακινουμένων προς ηπιότερα από το Ι.Χ. μέσα μεταφοράς. Τόσο οι 29 νόμιμες θέσεις στάθμευσης στην Τοσίτσα όσο και οι 8 θέσεις στη Ζωσιμάδων βαίνουν προς κατάργηση. Προβλέπονται μόνο 3 θέσεις προσωρινής στάθμευσης επί της Τοσίτσα, 1 θέση για οχήματα ΑμεΑ και δύο σημεία στάθμευσης ποδηλάτων με πέντε θέσεις το καθένα.

Ολα αυτά τη στιγμή που, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι κάτοικοι αυτοί που κάνουν χρήση 124 θέσεων στάθμευσης επί της Τοσίτσα και των 8 θέσεων επί της Ζωσιμάδων. Ολοι αυτοί, επομένως, καλούνται να αναζητήσουν πάρκινγκ σε άλλα σημεία της περιοχής –επίσης επιβαρυμένα από τη στάθμευση– αν όχι να καταλήξουν σε κάποιον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, καθώς οι πολυκατοικίες της περιοχής δεν προσφέρουν στους κατοίκους χώρους σε πιλοτές ή άλλες υποδομές πάρκινγκ.

Κατά τους μελετητές, επίκειται αναβάθμιση της εικόνας του άξονα Τοσίτσα-Ζωσιμάδων «από μία οδό που χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για παράνομη στάθμευση σε μια οδό που θα συνδέει με περιβαλλοντικά αναβαθμισμένη όψη το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο με τον λόφο του Στρέφη, σε συνθήκες απρόσκοπτης διέλευσης των πεζών».

Αντιθέτως, πολλαπλά και τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία αλλά και στη στάθμευση εκτιμά ότι θα γεννηθούν από τις προωθούμενες αλλαγές ο δημοτικός σύμβουλος της «Ανοιχτής Πόλης» –και κάτοικος της περιοχής– Ρ. Αξελός. Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» κάνει λόγο για αποσπασματικά μέτρα, ενώ η περιοχή, «σφύζουσα από ζωή στο παρελθόν», απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης. Αλλά «η δημοτική αρχή Αθηναίων έχει ένα πρόβλημα, αποφεύγει το ολοκληρωμένο σχέδιο», σχολιάζει ο κ. Αξελός.

http://efsyn.gr

Translate »